Flotte musikkopplevelser på Musikkfestivalen 2024

Stor sjangerbredde og et mangfold av talenter

Denne uken har det vært musikkfestival på Ski videregående skole. Det er andre gang dette arrangeres, første gang var i fjor.

Den første opptredenen fant sted i Rådhusteatret mandag kveld. Etter dette ble konsertene holdt i Konsertsalen på Ski videregående skole.

Elevene har styrt mye av festivalen selv, og det er en nyttig læreprosess. I løpet av undervisningen kommer elevene borti svært mange musikksjangre. Dette ble gjenspeilet i programmet. Alt fra instrumental-soloer på ulike instrumenter, jazz, solo-sang, orkester, musikal… det var særdeles stor bredde i programmet.

Mye arbeid over lengre tid ligger bak det publikum får oppleve. Både elevene og deres lærere har lagt ned mye tid og krefter i dette, og vi har vært mange som har hatt glede av å oppleve resultatet. Blir det festival også neste år? Det vil tiden vise.

Østlandets Blad har skrevet en sak om festivalen på forhånd som kan leses her.